Vad jag vill ska finnas med och inte ska finnas med på en bana

Sånt jag "vill" ska finnas med:

*Räcke-oxer kombination
*Relaterade avstånd
*Oxer/trippel som första hinder

Det är typ sånt jag gärna ser på banskissen!

Sånt jag helst inte ser under en bangång:

*Räcke-räcke kombination
*Oxer-räcke kombination
*Långa anridningar
*jättesnäva anridningar/svängar
*Räcke som första hinder

Som ni ser är det mer jag inte vill ha, än sån som jag tycker är riktigt trevligt! De där med kombinationerna är mest att Morris hoppar bättre på oxrar och när de är räcke ut känns det som om att han ofta slarvar och att språnget inte blir så bra. Långa andridningar är inte en favorit hos mig, hästen hinner ladda och de kan lätt bli vingligt. Snäva anridningar hamnar även de på "inte" listan, detta beror lite på underlaget, men om de är gropigt så tappar man lätt fart och det blir lätt att riva eftersom att hästen kanske snubblar eller får det tungt att lyfta benen. Att börja på ett räcke tycker jag inte om, som sagt hoppar Morris bättre på längdhinder och jag ser lättare avstånd på de hindertyperna än på ett rättuppstående. 




Vad vill NI se när ni går banan? Och vad vill ni helst slippa?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Riktigt bra inlägg, lite unikt och trevligt sådär ;)

2012-08-25 @ 22:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0