Träning

HEEEEEJ ALLA SÖTA, bara jag som hatar att börja inlägg???

I tisdags var jag på Såsta och tränade för Carro Kamensky. Det var banhoppning, med lite titthinder såsom vattenmatta, plank&grindar, regnbågsutfyllnader osv. Dock var de inte nån av pållarna som tittade på de...;) Vi började hoppa fram på ett räcke och en oxer, Morris skötte sig bra och de finns inte mycket mer att säga om de. Efter det fick alla hoppa en gång på lilla vattenmattan, och sedan en gång på stora vattnet-inte heller här finns de mycket att säga, Morris hoppade utan problem!  

När framhoppningen var avklarad var det dags för bana. Jag skulle hoppa sist, så fick skritta runt ett tag innan det blev min tur. Planen var att jag skulle få känna på en 1.20 bana så när hindrerna höjts tog jag två språng för att komma igång- och sedan körde vi på banan. Allt möjligt fanns me- kombination, trippelbarr, linjer med relaterade avstånd, och vattenmattor. Jag är riktigt nöjd! Red på tredelat bett, så han var lite pigg men jag fick ändå tillbaka han ganska bra på distanserna och det blev bra språng. Fick igång ett flyt och kom till ganska bra distanser på de flesta hindrerna. Som sagt, super nöjd med den rundan! Han rev inte en endaste bom på hela dagen, min fina fläckis. 

Att tänka och träna på är att få mer tryck i galoppen, något som behövs när det blir större. Jag har fått honom väldigt fin och låg/lång så nu gäller det bara att jag lär mig knäppa på trycket när jag behöver det! På söndag ska vi åka till Carros gård och träna, då ska jag nog ta med båta betten så får vi se vilket jag rider på.




Kommentarer
Postat av: Dalia

Vad duktig du har blivit Estrid! :)

2012-05-07 @ 08:41:33
URL: http://lemonlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0