Fredag-Måndag

Jaa ni, jag har ju lite att berätta om! Fullt upp hela helgen, men här kommer en KORT sammanfattning av varje dag.:) 

Fredag: Red inte då det inte hans med, eftersom att vi skulle till Såsta på Kick-off på kvällen. Först pratade en veterinär och en equiterapeft(stav..). De berätta om allt möjligt, foder, hovslagare, skador, träning aa de mesta somsagt. Det var väldigt givande faktiskt, tycker det är bra att veta allt sånt där. När de var klara åt vi, tacos stog på menyn och det gladde mig;D När alla ätit klart gick vi ner till manegen och byggde fram hinder till Carros clinic. Först red hon Stellas superfina ponny, och visade lite olika grejer man kan göra i början av året och när man ska bygga upp en häst. Sedan red hon en storhäst, då hoppade hon lite högre, gjorde om en tyyp studs till en kombination och ökade svårthetsgraden lite. Det var en jättetrevlig kväll med roliga människor! Dock var jag, Stella och Lini lite trötta på slutet så vi satt och skratta på bommarna..det kallas lathet att inte orka stå va?? Haha. Lite glass och kakor bjöds det på med.
image description


Lördag: I samband med kick-offen var det markarbetsträning för Carro. Övningarna var desamma som Carro själv ridit dagen innan på ponnyn. Började med bom,räcke, bom på volt i båda varven. I vänster varv gick det sisådär men i höger var det inga problem utan där gick det bra. Sedan hoppade vi på en åtta, räcke på en "volt" och en studs med inramningsbommar på den andra. Bommarna är ju till för att man ska hoppa mitt på hinderna och att inte hästen ska dra ut i kanterna. Satte i slutet ihop allt som fanns till en liten bana och den gick super! Hoppade bara ett högre språng, på kanske 1.10 men ville inte göra nåt mer för vi skulle ju tävla dagen efter. Nöjd med dagen.


Söndag: Tävlingsdags! Runt halv tolv(MYYCKE starter) bar det av till Enköping, där en LB och en LA skulle hoppas. I LB hade jag bara tänkt checka läget, men Morris hade andra planer.. Taggad ponny sprang hem en 3:e plats! Han skötte sig fint, hoppade bra även fast jag hade lite problem med bromsningen, haha.:) Efter lite fika och väntan var det dags för LA. Han gick kanon på framhoppningen vilket fick det att ringa en varningsklocka i huvudet på mig.. Nemän för det mest brukar det i sånna fall gå tvärtom på banan. Dock visade det sig vara en minne blott för han var grym, bästa rundan någonsin antagligen! Bra flyt, bra tempo osv osv. Han gjorde som jag sa och hoppade kanon. Det hela ledde ju då till en vinst, av 30 starter! :D I LA:n var det dessutom extremt tajt med tidern för att "bara" vara regional, de var väldigt, väldigt många som hade tidsfel utan att rida särskilt långsamt. I övrigt gillade jag banan, både lite gassträckor och nån sväng att kapa här och var. Variation är bäst.;) Kvällen avslutades i soffan framför Pretty Women, somnade så gott mitt i filmen.. Utmattad efter lång dag!

image description

Måndag: Joggade min kung, och han var superfräsh. Gick i både tempot och formen jag vill ha honom i, och var avslappnad och följsam. Han hade backontrack på både ben och kropp igår, blev även linimentad så vet inte om det hade någon betydelse, förresten så är det jättebra att använda arnika INNAN man rider, eftersom att det värmer upp muskler och gör så att hästen kan vara mjukare och snabbare bli varm i kroppen.(en sak de sa i fredags!) 

Filmer från både LB och LA kommer upp strax!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0