sön-mån-tis

Söndag: Kom fram till Carro runt 3 om jag minns rätt. Ställde in Morris i hans box och sen gick jag till banan och hjälpte till med hindrena då de var en tjej som tränade. Carro skulle rida en ponny åt en tjej som var på Irland, men hennes pappa kom även med hennes andra ponny och den fick jag rida. En jättesöt C-ponny som när jag började hitta knapparna var super trevlig! Minns inte när jag senast red C-ponny så de var lite kul, överhuvud taget var det länge sen jag red nån annan ponny än Morris..;) 

Klockan sju tränade jag Morris för Carro, hoppade inget högt utan jobbade med att få honom mellan hand och skänkel och att få upp han på yttertygeln. Red över travbommar och travhoppade m.m. När vi hoppade började han dra åt höger lite grann då jag tappar högertygeln, så vi la ut en bom på sidan och en bom framför+efter så han inte heller skulle kunna dra iväg innan. Hoppade en liten mini bana på några få språng och han hade ett jäkla tryck i sig. Hoppningen i sig är ju lixom inget problem.



Måndag: Gick upp typ halv åtta och sen var det bara att sätta igång. Mockade typ fem boxar och två av dom var det värsta jag vart med om... Sen bar vi vatten till alla, gick ut i hagen med alla osv. Ledde någon ponny, och en till och nån häst som skulle skrittas av och så höll det på så. Sen skulle några ponnys ut och galoppera så då fick jag rida en D-ponny som hette Mossley, så himla söt den var! Carro red Tiesto näst sist och så red jag sist men varken Mossley eller Tiesto tyckte de var vidare roligt att hamna efter så när vi red igenom en sväng började Tiesto bocka och Mossley det lilla wb:t skulle såklart härma... Hahah sen fick jag precis tillbaka kontrollen när det kom en as stor vattenpöl som han hoppade 5 meter över och sen ba kaos haha. Hans benskydd flög av hela tiden för kardborren släppte så jag var tvungen att få stopp på han för att plocka upp det men de gick sådär.;) 

Nu fick ni en lång text om något väldigt onödigt, hah. 

Senare skulle jag träna Morris och både han och jag fick jobba ordentligt. Först fortsatte vi me det vi gjorde på söndagen, att få upp han på yttertygeln. Sedan hoppade jag ett räcke och en oxer på en åtta, med bom före+efter. Sedan hoppade jag en fyrkombination med räcken och ett galoppsprång mellan alla. Det var inte jättekort, men något kortare avstånd och när hindrerna låg på ca 1.10 hade han lixom inte så mycket val utan var tvungen att sätta in bakbenen och trycka på lite. Som sagt, både jag och Morris blev trötta och det dröjde inte länge innan träningsvärken kändes av i armarna... Men på något vänster är det en skön känsla- att verkligen känna att man har jobbat och ansträngt sig! Morris var jag jättenöjd med, han jobbade verkligen bra.

När jag skulle sätta på mig stövlarna innan jag skulle rida Mossley gick dragkedjan sönder såklart,  FÖR TREDJE GÅNGEN!! :@ J*kla tretorn... Får se om vi byter den eller inte, om de ens är värt det lixom. 
 

Tisdag: Gick upp typ sju och sedan var det att göra sammasak som dagen innan, promenera hästar, ta ut till hage, mocka och fixa vatten.  Dock hade alla hinder byggts bort då det skulle harvas, så vi fick bygga fram de igen. Hjälpte till med hinderna under provridningar och efter lunch red jag. Efter som att han jobbats så hårt på måndagen och skulle tävla på helgen tänkte vi bara fortsätta med att träna på att få upp han på yttertygel. När det funkade slutade vi och sen åkte vi hem. 

Det var inte många lediga stunder, men jag trivdes himla bra med att ha så mycket att göra. Framför allt i stallet! Att hålla på med hästar är alltid kul och det var väldigt kul att få rida nån annan ponny en Morris. Missförstå mig inte men de är ju kul med lite omväxling med ;D 




Undar om nån orkade läsa de där, haha  meeeeeeeeen jaja. Nu kan ni inte säga eller tänka att jag inte bloggar i alla fall ;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0