Igår idag

Igår: Red markarbete för Niclas. Hade bommar på marken. gjorde lite olika galoppsprång osv. 6 var normal men så gjorde vi åtta och så 4 och sen direkt åtta, så de var lite klurigt. Sen att vi red hela passet utan stigbyglar var ju asbra för mina ben, som var ännu mer döda efter gårdagen boot camp...

Idag: Kom till stallet, precis när ja ska sätta på mig hjälm och tränsa kommer mamma och frågar om jag kan hjälpa henne att ta in Jäger och Ture, för de hade sprängt sin hage. De hade dock sprungit in i en annan hage, men sen när vi ska gå in i hagen ligger det blodfläckar everywere och så är Ture blodig på benen men så visar det sig att han har ett RIKTIGT RIKTIGT djupt jack mellan backbenen och blodet bara rinner, hästen skakar och andas jäättesnabbt. Det finns en skog i den hagen de sprungit in i, och de skenade typ så antagligen hade han väll skadat sig på nån pinne eller så. Usch, såret var jätteäckligt... slutade iaf med att han behövde sys, få dropp osv.. Veterinären sa att inget blodkärl var träffat, men att hon SÅG blodkärlen när hon tittade in i såret :S Isch, mådde typ illa när ja såg hur djupt de var.. Stackars lilla Ture stog bara o vibbrera o var i chock.:( Det var som tur var inget jättefarligt, men det var tur med tanke på hur nära blodkärlen de var!!

Sen skulle jag rida Morris iaf. Joggade honom barabacka och han var så fin! Mjuk, släppte ut på halsen, lugn osv. Väldigt skönt då jag var lite trött. ;) Var väll säkert i stallet runt 1,5 timmar längre pga de som hände. Dock är jag en sån person som tycker de är lite spännande, även fast jag HATAR blod och mår illa av djupa sår och så..xD


Godnatt!! Only two days left, sen äre LOOOOOOOOOOV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0