Djuren i familjen

I vår familj har vi fyra djur, en hund och tre hästar. Jag tänkte att det kunde vara kul att "lära känna" de, så här kommer lite presentationer om de fyra.



Munsboro Mourinho. "Morris" är ju den pållen ni kommer få läsa mest om här på bloggen! D-ponny valack med okänd härstamning. Född 2004 och som ni kommer se på bilderna är han svartskäck. Morris har en otrolig hoppkapacitet och enormt med vilja. Skulle aldrig tveka på ett hinder, river inte i onödigt och är väldigt, väldigt stadig och säker. Min lilla prins är även riktigt gosig och älskar uppmärksamhet, ett litet charmtroll som sticker ut.;) Stor man och svans så han har ett riktigt ponny utseende, men det gillar jag! Morris och jag har hoppat upp till LA med goda resultat, siktet är att i vår starta MsvB. Jag har haft lill-killen sen juni 2011.:)






Muskot är den häst av våra nuvarande tre som vi har haft längst. Minns inte exakt hur länge, men runt 3 år tror jag? Han är brun, valack, storhäst och född 2003. Musse är min systers häst och de har hoppat upp till 1.35, och tyvärr har Muskot haft oturen att dra på sig två ordentliga skador under tiden vi haft honom.  Förra vintern stog han flera månader pga ont i framknäna, och nu har stått i snart sex månader för en ligament skada... Muskor är helbror med Helena Lundbäcks superhäst (som dock är pensionerad) Mynta, så han har ju stammen på sin sida.;) För tillfället är Musse ganska uttråkad och rastlös men i vanliga fall är han jättesnäll och kelig!






Rich Richie är det senaste tillskottet i familjen Jonsson. Stor häst, även han valack och brun. Född 2004 och vi har endast haft honom i någon månad. Även Richie är min stora systers häst, då Hedvig inte hade någon att rida på när Muskot skadades och fick domen 6-9 månaders vila.:/ Richie har även han ett helsyskon med bra stam och meriter, Richmond Park som har vunnit både det ena och de andra(bla SM) med Royne Zetterman. Back to Richie så har han gått 1.30 och med Hedvig har en tävling startats och det var e 1.05-1.10 förra veckan. Han är jättefin, men behöver nog musklas på lite grann. 





Sen tänkte jag berätta lite om Didrik. Didi är min lille bebis, haha, han är en West Highland White Terrier(Westie) som man hör på namnet är han vit. Liten och söt, 8 år gammal och hänger med till stallet typ varje dag. Lat som tusan men taggar till rejält när ljudet av en pipleksak hörs, nåt annat han gillar är mat(!) och att bli kliad på magen. 


Lite smått muppig är han med...


Tog sig en ridtur på Richie i matchande täcke!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0